Венерически заболявания

Сексуално предаваните болести или т.нар. “венерически” болести са инфекциозни заболявания,които се предават от човек на човек при сексуален контакт.Те се причиняват от различни микроорганизми – бактерии,вируси, гъби и паразити.Тези микроорганизми не могат да живеят извън човешкия организъм,обитават половата система на човека и затова се предават само при сексуален контакт.

Бактериални инфекции – трипер,сифилис,хламидиаза,трихомоназа

Вирусни инфекции – генитален херпес,кондиломи/генитални брадавици/,ХИВ,хепатит В

Гъбични инфекции - кандидоза

Често задавани въпроси

Изгражда ли се имунитет след преболедуване и лечение на венерическите заболявания?

Не!Човек може да се зарази със същата или друга венерическа болест при всеки нов контакт със заразен партньор!Заразяване е възможно при един-единствен полов контакт!

Как не мога да се заразя с венерически болести?

При докосване,масаж,използване на общи прибори за хранене,тоалетна,легло.

Как да се предпазя от сексуално предавани инфекции?

• Постоянното използване на презерватив намалява риска от заразяване
  • Ако имате само един здрав партньор и сте си взаимно верни
  • Въздържане от случайни сексуални контакти
  • Използване на индивидуални инструменти за маникюр,педикюр,ножички,ножчета за бръснене,игли и спринцовки.

Какво трябва да направите при съмнение,че сте се заразили с венерическо заболяване?

Ако имате оплаквания, трябва незабавно да посетите лекар дермато-венеролог,който е компетентен да постави вярната диагноза и назначи правилното лечение.Няколко часа преди самото посещение не се препоръчва да се мият половите органи,да се уринира,да се прави вагинален душ  и да има полов контакт.В противен случай причинителите на инфекцията ще бъдат отмити и това затруднява откриването им и обезмисля вземането на генитален секрет за микробиологично изследване.

Съвет:Не провеждайте самолечение!Не се доверявайте на съветите на немедицински лица относно Вашето лечение!

Неправилното и забавено във времето лечение е причина за хроничното и скрито протичане на венерическите заболявания,което води до различни усложнения като стерилитет и трайни увреждания на половата система и целия организъм!Нелекуваните индивиди стават хронични, скрити заразоносители,които разпространяват венерическите болести в обществото.

При наличие на венерическо заболяване е задължително да се лекуват всички полови партньори. Информирайте за това Вашият партньор и се въздържайте от сексуални контакти с него до пълно оздравяване,което трябва да се потвърди с контролен преглед и изследване при нужда.Желателно е вашият партньор да посети същият лекар и да се подложи на съответните изследвания и лечение.

Адрес на кабинета:гр.Стара Загора,ул."Христо Ботев"100,ет.4,офис 16