Хроничен сърбеж

Причините за хроничния сърбеж по кожата са много и най-разнообразни- краста,суха кожа,екзема,общи заболявания,неврологични и психични разстройства,прием на медикаменти.Ако имате сърбеж с давност повече от 1 месец,не прибягвайте до самолечение с обичайните средства, които се продават в аптеките,а посетете дерматолог.Така често използваните външни средства като ментолов,лавандулов,салицилов спирт и розова вода облекчават само временно оплакванията без да лекуват причината или причинителя на сърбежа.

При наличие на сърбеж в повече от един член на семейството или колектива, е наложителен прегледа на всички,за да се изключи краста.При поставяне на тази диагноза е от изключителна важност продължителността на лечението,хигиенните мерки и профилактиката на всички лица от близкото обкръжение на болния.Рецидивите и повторното заразяване с краста не са рядкост и изискват контролни прегледи и лечение до пълно овладяване на сърбежа.

Сухата кожа,като самостоятелна проява или съпътстваща различни кожни заболявания, е друга често срещана причина за хроничен сърбеж.Този тип кожа изисква постоянна употреба на медицински емолиенти и щадящи измиващи средства.

Общите заболявания и приемът на медикаменти също могат да бъдат причина за постоянен или пристъпен сърбеж.Изясняването на причината за сърбежа изисква дерматологичен и общ преглед с изследвания при необходимост и наличие на показания.