Розацея,свръхчувствителна и склонна към зачервяване кожа на лицето

Розацеята е често срещан кожен проблем след 40 годишна възраст,чиято тежест варира от преходно зачервяване на лицето до загрозяващи трайни изменения като ринофима.Заболяването е многофакторно и при един индивид е възможно да са налице няколко предизвикващи го причини - климактериум,болести на храносмилателната система,високо кръвно налягане,фамилно предразположение,прекомерна употреба на концентриран алкохол и кофеинови напитки,работа при резки температурни промени,продължителна употреба на мощни кортикостероидни кремове върху лицето.Розацеята се наблюдава по-често при жени със светла кожа и коса,а тежките усложнения се наблюдават главно при мъжете.

Лечимо ли е заболяването?

Целта на лечението е да спре прогресията на заболяването и да се прекрати влиянието на съпътстващите заболявания отново с помощта на медикаменти.Диетичните ограничения включващи ограничаване до минимум употребата на кафе и алкохол намаляват зачервяването на лицето - водещо оплакване при розацеята.Адекватният контрол на високото кръвно налягане е от съществено значение за овладяване на заболяването.Необходимо е да се избягват топлинните козметични процедури върху лицето,интензивно триене и масажиране,използването на скраб и пилинг при наличие на възпалителни обриви/червени пъпки,възелчета с гноен връх/.Абсолютно задължително е предпазването на лицето и деколтето с фотозащитен крем с максимален фактор 50+.Ринофимата при мъже се лекува хирургично.Заболяванията на храносмилателната система изискват специално внимание с точна диагноза и лечение,тъй като е известна връзката им с розацеята и други кожни прояви.Лечението на розацеята е продължителен процес и изисква търпение и спазване на препоръчаните мерки.Стероидната розацея е нерядко срещана след дълготрайна употреба на мощни локални кортикостероидни кремове.За съжаление този вид розацея трудно се поддава на лечение и остава като траен естетичен дефект на лицето.

Каква козметика е подходяща за кожата с розацея?

Почистването на кожата следва да се извършва със специални за този проблем лосиони т.нар. мицеларни води,без спиртно съдържание.Кремовете за лице трябва да се подбират според типа кожа,по възможност без консерванти,парфюми и оцветители.Специално разработените за розацея кремове съдържат различни,най-често растителни съставки с тонизиращ кръвоносните съдове и противовъзпалителен ефект.Фотозащитните кремове са неотменна част от козметичните продукти за това заболяване,тъй като  е известно влошаването му през пролетта и лятото.

АДРЕС НА КАБИНЕТА:ГР.СТАРА ЗАГОРА,УЛ."ХРИСТО БОТЕВ"100,ЕТ.4,ОФИС 16.Д-Р ИВАНОВА ПРИЕМА ПАЦИЕНТИ САМО В ПОСОЧЕНОТО РАБОТНО ВРЕМЕ.