Сухата кожа като самостоятелна проява или съпътстваща различни кожни заболявания, е един от най-често срещаните проблеми.Кожата загрубява,повърхността се напуква и залющва.Обикновено придобива  жълтеникав цвят,става много чувствителна към неблагоприятни фактори на околната среда и реагира с възпаление/зачервяване,сърбеж/

Защо кожата е суха?

Външни фактори,които водят до изсушаване на кожата:

• Високи и ниски температури
  • Климатични инсталации
  • Парно отопление
  • Ултравиолетово лъчение
  • Неправилна лична хигиена – твърде продължителни бани и използване на агресивни миещи препарати

Вътрешни причини: генетични нарушения в процесите на образуване,функциониране и излющване на роговия /най-горния/ слой на кожата и космените отвърстия.

Сухата кожа съпътства много кожни заболявания – атопичен дерматит,контактна екзема,псориазис,ихтиоза,различни лишеи,както и различни общи заболявания като диабет, хронична бъбречна и чернодробна недостатъчност.С напредване на възрастта кожата става по-суха поради намалената секреция на мастните и потните жлези,прием на холестерол-понижаващи медикаменти и такива за сърдечно-съдови заболявания.Т.нар. астеатотична екзема е класическа проява на сухата кожа при възрастни хора.

Как да се грижим за сухата кожа?

Необходимо е ежедневното използване на подходящи хидратиращи и омазняващи средства,наречени емолиенти.Важно е тези средства да проникват в дълбочина на кожата,а не да действат само на повърхността.Изборът на адаптирани измивни и почистващи продукти е от съществено значение за справяне с този хроничен кожен проблем и подпомага активното лечение,назначено от дерматолога.Вашият дерматолог ще избере най-подходящите и съобразени с вашия проблем емолиенти.

Excipial предлага хидратация и комфорт за сухата кожа.Лосионите Excipial успокояват сърбежа и дискомфорта на сухата кожа,като са съобразени с нейните специфични нужди.Кремовете Excipial имат различни нива на хидратация за специфичните проблемни зони.

Excipial Protect бариерен крем създава невидима бариера срещу водата и вредните химикали в бита и на работното място/препарати за миене на съдове,прах за пране,шампоани,дезинфектанти и др./.Използва се преди и след работа 3-5пъти дневно.Употребата на барирен крем не изключва носенето на защитни ръкавици.

Excipial Repair възстановяващ крем за ръце хидратира и подпомага изграждането на увредената кожна бариера.Използва се след работа и през нощта.